Dette nettstedet bruker funksjonelle informasjonskapsler for å muliggjøre optimal nettstedopplevelse. Dette nettstedet bruker også analyse- og markedsføringskapsler for statistisk bruk og markedsføring. Informasjonen samlet av de valgte informasjonskapslene vil bli delt med tjenestepartnerne våre. Ved å godta alle informasjonskapsler kan vi sikre deg en best mulig opplevelse. Ved å deaktivere informasjonskapsler kan det hende at noen av nettstedets funksjoner ikke fungerer fullt ut.
Det er viktig for oss hos Makita å beskytte våre kunders personvern. Vi tar kravene til datavernforskrifter og konfidensialitet av personopplysninger på alvor. Som behandlingsansvarlig er vi ansvarlige for alle personopplysninger du gir oss som kunde. Vi samler bare inn dine personopplysninger for de formålene som er definert i denne personvernerklæringen og bruker kun dataene dine som beskrevet her. Vennligst les denne personvernerklæringen nøye før du gir oss dine personopplysninger. Formålet med denne personvernerklæringen er å informere kundene våre om hvordan vi behandler personopplysninger og hvordan vi overholder gyldig personvernlovgivning når vi behandler kundeopplysninger i vår rolle som behandlingsansvarlig.
Makita Oy kunderegister – personvernerklæring
1 – Behandlingsansvarlig
Makita Oy
Teilimäki 4
FI-01530 Vantaa
(heretter “vi”)
2 – Kontaktperson for spørsmål knyttet til registeret
Mikko Oikarinen
Teilimäki 4
FI-01530 Vantaa
dataprotection@makita.fi
3 – Navn på registeret
Kunderegister
4 – Hvilke personopplysninger behandler vi, til hvilke formål og på hvilket grunnlag?
Personopplysninger som behandles, og formålet og juridisk grunnlag for behandlingen
Personopplysninger |
Hensikt med behandling |
Juridisk grunnlag |
Grunndata, inkludert navn, fødselsdato, kundenummer, bruker-ID og/eller annen unik identifikator, passord, servicespråk Kontaktdata, inkludert e-postadresse, telefonnummer, adresseinformasjon
Data om selskapet og selskapets kontaktpersoner, inkludert selskaps-ID og navn, titler og kontaktinformasjon til kontaktpersoner |
Behandling, utvikling og forbedring i vårt produktsortiment, våre tjenester og forretninger Planlegging og utvikling av markedsføringsstrategier |
Vår legitime interesse for utviklingen av våre tjenester og markedsføringsstrategier, behandlingen av våre kunderelasjoner og utviklingen av systemene våre |
Kundeundersøkelser og behandling og utvikling av våre kunderelasjoner Behandling, utvikling og forbedring av våre IT-systemer og nettsteder |
||
Oppfylle våre kontraktmessige og andre løfter og forpliktelser, inkludert levering av produkter og tjenester, og anskaffelsen av garantier for våre registrerte kunder Transportprosessen til Makitas pakkeleveringstjeneste og sending av relaterte produktdata og tjenestetilbud |
Implementering av kontrakt |
|
Fakturering |
||
Markedsføring av tjenestene våre til bedrifter |
Vår legitime interesse for markedsføringen av tjenestene våre |
|
Regnskapsføring |
Lovfestede plikter |
|
Avslag på og samtykke til direktemarkedsføring |
Etter kunders avslag på direktemarkedsføring |
Vår lovfestede plikt til å forsikre oss om at vi forholder oss til alle avslag på direktemarkedsføring |
Data om arrangementer som du deltar i, inkludert registreringer, spesielt kosthold, fakturering |
Organisering av arrangementer |
Vår legitime interesse for å hoste arrangementer og fakturering, om nødvendig |
Samtykke vedrørende helsedata (f.eks. allergier) |
||
Kunde- og samtykkedata, inkludert data om tidligere og gjeldende gyldige avtaler og ordrer, korrespondanse og andre meldinger mellom oss og deg, betalingsinformasjon og data du har oppgitt frivillig i systemene våre |
Oppfylle våre kontraktmessige og andre løfter og forpliktelser |
Implementering av kontrakt |
Fakturering |
||
Behandling av kunderelasjoner |
Vår legitime interesse for behandling og utvikling av våre kunderelasjoner |
|
Regnskapsføring |
Lovfestede plikter |
|
Data om datakoblingen din og enheten, inkludert IP-adressen, enhets-ID eller annen unik enhetsidentifikator, og informasjonskapsler |
Målrette annonser i onlinetjenestene våre |
Samtykke |
Analyse og profilering av atferd |
5 – Hvor henter vi data fra?
Vi skaffer data fra deg hovedsakelig gjennom registreringsskjemaet for 3-årsgarantien, postskjemaet, mailinglisten, undersøkelser og andre konkurranser.
Når du oppretter brukerkontoen din, kan du også registrere deg på Makitas mailingliste. I så fall kan Makita sende deg data om nettstedet deres, produkter, kampanjer, nyhetsbrev og forretningspartnere. Hvis du ikke ønsker å motta meldinger eller e-post sendt i forbindelse med ovennevnte, kan du når som helst kansellere registreringen din på mailinglisten.
Personopplysninger kan også samles inn og oppdateres til de formålene som er beskrevet i denne personvernerklæringen fra offentlig tilgjengelige kilder og basert på data som skaffes fra myndighetene eller andre tredjeparter innenfor grensene i gjeldende lovverk. Slike oppdateringer utføres automatisk eller manuelt.
6 – Hvem viser vi og overfører data til, og overfører vi data til land utenfor EU eller EØS?
Vi vil aldri selge dine personopplysninger til noen. Vi gir personopplysninger til følgende mottakere:
Makitas detaljister har rett til å bruke Makitas garantiregistreringstjeneste under garantiperioden på tre år for å sjekke nødvendige kundedata, forutsatt at kunder ble knyttet til den aktuelle detaljisten ved registrering av produkter. Detaljister kan kun bruke slike data til formål knyttet til Makitas forlengede treårsgaranti.
Du kan få tilgang til personopplysningene dine ved å logge på brukerkontoen din på www.makita.fi. Du kan se produktene du har registrert, redigere kontaktdataene dine og definere innstillingene for mailinglisten din i brukerkontoen din. Brukere er ansvarlige for konfidensialiteten til påloggingsdataene deres og forplikter seg til å ikke gi dem videre til uautoriserte tredjeparter. Makita påtar seg ikke noe ansvar for uautorisert bruk av passord.
Når du bruker Makitas transporttjenester, gir vi videre kundedataene som kreves for transporttjenestene til tjenesteleverandører. Transporttjenesteleverandørene kan kun bruke dataene til formål knyttet til leveringen av pakkeleveringstjenesten.
Vi har satt bort IT-behandling til en ekstern tjenesteleverandør, og personopplysninger lagres på en server administrert og beskyttet av den.
Vi kan også være nødt til å gi dine data videre til tilsynsmyndigheter, administrative organer eller domstoler i visse situasjoner for å oppfylle våre lovfestede forpliktelser.
Vi kan overføre dine personopplysninger (lagring av data og tildeling av tilgangsrettigheter anses også for overføringen av data) til et land eller et område utenfor EU eller EØS, der lokal lovgivning ikke garanterer samme nivå av personvern som datavernforskriftene i EU eller EØS. Vi kan også overføre dataene dine innenfor gruppen til land utenfor EU eller EØS, inkludert Japan. Hvis vi overfører dataene dine utenfor EU eller EØS, forsikrer vi oss om at vi bruker egnede sikkerhetstiltak som er aktuelle på det tidspunktet som er påkrevd av GDPR. For å få et eksemplar av dokumenter om viktige sikkerhetstiltak, ta kontakt med vår sikkerhetsansvarlige.
7 – En generell beskrivelse av tekniske og organisatoriske sikkerhetstiltak
Systemer som inneholder personopplysninger, kan kun brukes av de av våre ansatte som har retten til å behandle personopplysninger basert på arbeidet deres. Hver bruker har sin egen bruker-ID og eget passord for systemet. Data samles i databaser som er beskyttet av brannmurer, passord og andre tekniske tiltak. Databaser og sikkerhetskopier av dem oppbevares avlåst, og tilgang til data skjer kun av visse forhåndsdefinerte enkeltpersoner.
Datagruppe |
Oppbevaringsperiode |
Bestillingsdata og kjøpshistorikk til kunder av nettbutikker (MyMakita) |
10 år
|
Lojale kunder og kontaktinformasjon |
10 år |
Data om nyhetshetsbrev og direktemarkedsføring (samtykker og avslag) |
Vil bli fjernet på forespørsel |
Informasjonskapsler brukt på nettstedet |
Se informasjonskapsel-spesifikke gyldighetsperioder https://www.makita.no/terms-of-use.html |
Profildata |
Profilerer ikke |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vi evaluerer nødvendigheten av dataoppbevaring med jevne mellomrom, der vi tar hensyn til gjeldende lovverk. Vi iverksetter også rimelige tiltak for å sikre ta ingen personopplysninger som er uegnet med henblikk på behandlingen eller er foreldet eller unøyaktige personopplysninger, blir behandlet. Vi vil rette opp eller slette slike data uten opphold.
Personopplysninger kan oppbevares lenger enn oppbevaringsperiodene nevnt over, dersom dette er nødvendig for en bestemt årsak, inkludert mistanke om forbrytelse og relatert kriminaletterforskning. Etter slutten av et kundeforhold, kan personopplysninger knyttet til kundens betalingstransaksjoner oppbevares lenger enn oppbevaringsperiodene over, i samsvar med oppbevaringsperiodene som er påkrevd av Regnskapsloven.
9 – Informasjonskapsler
Informasjonskapsler er små tekstfiler som nettleseren lagrer på harddisken på brukerens datamaskin slik at Makitas server kan identifisere brukerens datamaskin som en unik kundeenhet. Informasjonskapsler og lignende teknologier brukes på nettstedet vårt for å tilby og utviklet nettstedet vårt, forbedre og analysere brukeropplevelsen og målrettet markedsføring på nettstedet vårt og nettstedene til partnerne våre. Når du besøker nettstedet vårt, ber vi deg akseptere andre informasjonskapsler enn de som er påkrevd for at sidene skal fungere. Vi bruker ikke data i målrettet markedsføring uten ditt samtykke. Du kan forhindre bruken av informasjonskapsler i innstillingene til nettleseren din. Hvis du ikke aksepterer bruken av informasjonskapsler, vil kanskje ikke alle funksjoner som brukes på Makitas nettsted, være tilgjengelig for deg.
Vi bruker følgende tredjepartsinformasjonskapsler i tillegg til våre egne: Google Analytics og Facebook. For mer informasjon om disse tredjepartsinformasjonskapslene og hvordan man skal unngå at de brukes, gå til nettstedene deres.
10 – Hvilke rettigheter har du som dataperson?
Rettighet |
Aktuelle situasjoner |
Rett til å få tilgang til data som er lagret om deg. |
Alltid |
Be om at unøyaktige eller foreldede data korrigeres |
Alltid |
Be om at data slettes |
Når du har trukket ditt samtykke eller noen av de andre kravene som fremgår i Artikkel 17 i GDPR er oppfylt |
Trekke tilbake samtykke |
Når behandling er basert på samtykke |
Innvending mot behandlingen av data |
Når behandlingen av data er basert på en legitim interesse og spørsmålet gjelder en spesifikk personlig situasjon eller dersom dataene behandles i forbindelse med direktemarkedsføring |
Be om at behandlingen av dataene begrenses (f.eks. til dataforespørsler er undersøkt og løst) |
Dersom dataenes nøyaktighet er omstridt eller noen av de andre kravene som fremgår i Artikkel 18 i GDPR er oppfylt |
Få data overført til systemet til en annen behandlingsansvarlig |
Hvis behandling er basert på samtykke eller en kontrakt, behandlingen utføres automatisk og en overføring er teknisk mulig, og om dataene som skal overføres består av data du selv har gitt. |
Registrer en klage på behandlingen av personopplysninger hos Sikkerhetsansvarlig |
Alltid |
De forannevnte forespørslene, avslagene og tilbaketrekkingene kan sendes til sikkerhetsansvarliges adresse som er oppgitt i punkt 2, skriftlig eller via e-post. Hver forespørsel må oppgi datapersonens navn, personlige ID-kode og kontaktinformasjon. Kunder må verifisere sin identitet på forespørsel for å sikre databeskyttelse.
Vi vil svare på kunders forespørsler og henvendelser vedrørende utøvelse av datapersoners rettigheter, innen én måned.
Hvis du har tilgang til dataene dine, kan du redigere dem selv. Når du trekker tilbake samtykke, vil det ikke påvirke lovligheten av noen behandling som er utført før du trakk tilbake samtykket.
Av spesifikke personlige årsaker har du også rett til å protestere mot behandlingen av dataene dine når behandling er basert på legitim interesse. Beskriv i din henvendelse den spesifikke situasjonen som danner grunnlaget for at du protesterer mot behandlingen. Vi kan kun avslå å oppfylle forespørsler basert på retten til innvending på grunnlag som loven gir mulighet til.
11 – Hvem kan du kontakte?
Alle spørsmål og forespørsler vedrørende denne personvernerklæringen, må presenteres skriftlig eller personlig til kontaktpersonen som er oppgitt i punkt 2.
12 – Endringer i personvernerklæringen
Dersom vi foretar endringer i denne personvernerklæringen, vil vi viser endringene som datert i denne erklæringen. Dersom betydelige endringer er foretatt, kan vi også oppgi dem på annen måte, for eksempel via e-post eller ved å legge til en merknad på nettstedet vårt. Vi anbefaler at dere går til nettstedet vårt med jevne mellomrom og merker deg eventuelle endringer som er gjort i denne personvernerklæringen.
20240618
Käytämme evästeitä tarjotaksemme parhaan mahdollisen kokemuksen verkkosivustoltamme. Jatkamalla sivustomme käyttöä annatte luvan evästeiden käyttöön. Tietosuoja- ja evästeet.